środa, 6 września 2017

Zupa - krem z cukinii

 Sezon cukiniowy powoli dobiega końca, więc warto skorzystać z okazji że jest ona jeszcze wszędzie dostępna i może skusić się na porcję tej oto zupy?


Składniki:
  • 2 małe cukinie
  • 3 ząbki czosnku
  • 1 cebula
  • 3 marchewki
  • 3 ziemniaki
  • 1 łyżka masła klarowanego
  • słodka i ostra papryka
  • 100 ml śmietany kremówki
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki
Przygotowanie:

Cebulę pokrój w kostkę i wraz z czosnkiem podsmaż na rozgrzanym maśle. Cukinię, ziemniaki oraz marchewkę umyj, obierz i pokrój w kostkę i dodaj do zeszklonej cebuli. całość chwilkę jeszcze podsmaż i zalej bulionem lub wodą do poziomu warzyw. Gotuj przez ok 20 min.

Kiedy warzywa będą już miękkie całość zmiksuj blenderem na gładki krem. Zupę zdejmij z ognia i wymieszaj ze śmietaną, następnie dopraw solą, pieprzem, papryką i ponownie zagotuj. Przed podaniem posyp odrobiną natki pietruszki.

Najlepiej smakuje z grzankami lub domową bagietką czosnkową :)

3 komentarze:

  1. Właśnie zrobiłam zupkę, jest wyśmienita :) Jednak ja dodałam do niej jeszcze ząbek czosnku, który świetnie współgra z cukinią. Polecam lekką i przepyszną zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że smakowała! :) Ja też uwielbiam połączenie czosnku i cukinii.. a właściwie połączenie czosnku i wszystkiego :D Tym razem zupkę robiłam z myslą o większym gronie, dlatego czosnek pominęłam :) Ale następnym razem dodam na pewno! pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Zrobiliśmy. Mdla i niesmaczna. Szkoda cukinii.

    OdpowiedzUsuń

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Lista zakupów