czwartek, 7 lutego 2019

Kurczak z ryżem po meksykańsku

Soczyste kawałki kurczaka w pikantnym, pomidorowym sosie ze słodką kukurydzą i delikatną czerwoną fasolą - nieziemskie połączenie o wyrazistym smaku :)
Danie błyskawiczne w przyrządzeniu, a przy tym cudowni rozgrzewa w chłodne dni. Jako dodatek do sosu świetnie sprawdzi się również kuskus, kasza pęczak czy makron ;p


Składniki: 
  • 500 g piersi z kurczaka,
  • 1 cebula,
  • 1 papryka,
  • 1 puszka czerwonej fasoli,
  • 1/2 puszki kukurydzy (można dodać całą),
  • 1 woreczek ryżu,
  • 1 puszka pomidorów,
  • 1-2 łyżki koncentratu pomidorowego,
  • trochę wody (jeśli sos będzie zbyt gęsty),
  • olej do smażenia,
  • sól, pieprz, 
  • ok. 1 łyżeczka cukru (dla złagodzenia smaku)
  • słodka i ostra papryka (wg. uznania)
  • tabasco (opcjonalnie),


Przygotowanie:
Kurczaka opłucz, oczyścić i pokrój w dużą kostkę, następnie dopraw solą i pieprzem. Posiekaną w piórka cebulę zeszklij na rozgrzanym oleju, dodaj kurczaka i podsmaż, dorzuć pokrojoną w paski paprykę. Całość smażyć do czasu gdy papryka lekko zmięknie. Przełóż wszystko do garnka (lub pozostaw na patelni jeśli jest wystarczająco duża), podlej wodą, dodaj koncentrat i pomidory z puszki oraz przyprawy. Wszystko wymieszaj i dosyp kukurydzę oraz czerwoną fasolkę. 

Ryż przygotuj według przepisu na opakowaniu i dodaj do sosu.

39 komentarzy:

  1. bardzo lubię takie jednogarnkowe dania :) zwłaszcza z meksykańską nutą :)
    przepis zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam dziś na obiad, zniknęło w mgnieniu oka:) Pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda bardzo apetycznie :) Mam pytanie, myślisz, że kobiety w ciąży mogą jeść takie potrawy? Jeżeli tak to jakiego kurczaka najlepiej kupić? Takiego zdrowszego z gwarancją jakości QAFP czy zwykłego, tańszego kurczaka? Dziękuje za przepis i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, W kwestii kurczaka niestety nie potrafię pomóc... ale jeśli chodzi o pikantne potrawy to raczej przeciwwskazań nie ma :) A w razie gorszego samopoczucia tzn. na zgagę ponoć świetnie działa woda ,,Zuber" :) Pozdrawiam

      Usuń
  4. A na ile porcji to starczy?

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, już wypróbowałam i jest pyszne :) Dodałam Przyprawe meksykańską i Taco de Tortilla. Przyprawy te to NPS-MIX, zakupiam je na www.najlepszeprzyprawyswiata.pl

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam z dwoma woreczkami ryżu, wyszedł mi cały garnek, który zniknął jednego dnia! Bardzo dobre ^^ Ale chyba opłaca się kurczaka w przyprawach trochę potrzymać. I osobiście wolę małe kawałki kurczaka : ) ŚWIETNY PRZEPIS będę robić częściej <3

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie robią to danie tylko nie wiem czy te fasolke jak dam i kukurydze to dusić mam to jeszcze razem???????? pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale dosłownie przez chwilkę.Tak tylko żeby się zagrzały :) Pozdrawiam i życzę smacznego! :)

      Usuń
  8. SUPER PRZEPIS, PYSZNIE WYSZŁO BLAAAAŁ

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepszy przepis na kurczaka po meksykańsku!! Kiedyś zrobiłam, dziś szukałam dokładnie tego przepisu i znalazłam <3 Dodawałam cały sok z pomidorów w puszce i wychodziło rzadsze. Dziś dodam połowę tego soku i... zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. O tak - takie jednogarnkowe dania są bardzo smaczne, a przede wszystkim nie są czasochłonne :) Sos pomidorowy z kukurydzą i czerwoną fasolą to bardzo dobre połączenie - z chęcią zrobię to danie na obiad. Mam nadzieję, że mi się uda ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzisiaj zrobiłam i jestem jakaś zdegustowana. Czegoś, jakiegoś smaku mi tu brakuje, a nie wiem czego...
    Zrobiłam wszystko wg przepisu, a jednak czuję pewien niedosyt " pysznego smaku".
    I nie jest to tylko moja opinia, panowie tez mają takie odczucie i także im brak pomysłu, na to "coś" czego nie ma ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wyszło podobnie, i nie wiem gdzie tkwi błąd

      Usuń
    2. Ja dodalam jeszcze czosnek do smaku i kolendre wyszlo lepsze.pozdrawiam

      Usuń
    3. Ja dodalam jeszcze czosnek do smaku i kolendre wyszlo lepsze.pozdrawiam

      Usuń
    4. A ja dodalam ananasa z puszki i wlałam troche tego soku. Pychota

      Usuń
  13. Było przepyszne, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. pycha ! tyle że ja miałem mega pikantne. Zrobiłem sobie wszystko dość pikantne bo takie lubie i przy dodawaniu kukurydzy z puszki okazało się że osoba która ją kupiła nie zauważyła że jest ona z chilli :D Ale i tak bardzo dobre !

    OdpowiedzUsuń
  15. mozna dodac pora?

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak najbardziej, dodatek pora może tylko nieco wyostrzyć smak, ale nie powinien go zepsuć :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam czy mozna zastapic pomidory w puszcze swiezymi? Jesli tak to w jakiej proporcji?
    A jesli jednak z puszki to cale bez soku czy zblanszowane?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zamiast pomidorów z puszki możemy oczywiście użyć ok. 3-4 świeżych. Jeśli jednak zdecydujesz się na pomidory gotowe, dodaj najlepiej te krojone (wraz z sokiem), a jeśli wybierzesz te w całości warto wcześniej je pokroić, aby skrócić ich późniejszy czas duszenia. :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  18. wyszlo pyszne z ziolami prowansalskimi.

    OdpowiedzUsuń
  19. No ok ale ile to wszystko robic...co to za przepis dodaj wymieszaj jezu......

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak komuś czegoś tutaj brakuje, to polecam dodać oregano i kumin, czyli kmin rzymski. Wtedy dopiero będzie smakować po meksykańsku :))) pycha!

    OdpowiedzUsuń
  21. Twoje danie prezentuje się fantastycznie - na pewno jest syte (użycie fasoli zawsze to gwarantuję). Ja, zamarynowałam dziś łopatkę według tego przepisu: https://najlepszewkuchni.pl/przepis/lopatka-wieprzowa-z-grilla-3024.html - jutro trafi na ruszt i na pewno będzie fantastyczne!

    OdpowiedzUsuń
  22. Zrobiłam to dzisiaj na obiad, bardzo pyszne 😋

    OdpowiedzUsuń
  23. Super przepis, ale kto to wszystko pozmywa? O.o

    OdpowiedzUsuń

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Printfriendly

Lista zakupów